Skakligaen er den øverste skakliga i Danmark, og det er vinderen af denne turnering, der kan kalde sig Danmarksmester for hold.

Vi grundlagde vores eliteprojekt tilbage i 2017 med henblik på, at kommer op i Ligaen. Xtracon A/S var vores velvillige sponsor. Dengang lå vi midt i 2. division. 2 år efter kvalificerede vi os til ligaen. Gennem de næste 5 sæsoner har vi vundet Trofæet dog afbrudt af Corona pandemien. Aftalen med Xtracon A/S var aftalt til 5 år. Så vores samamrbejde i hele 7 år har været formidabelt. En fantastisk rejse der sluttede i foråret 2023.

Turneringen i denne sæson

Køge Skakklub er repræsenteret i den fineste række for sjette gang i klubbens historie.

Køge Skakklubs 1. hold er repræsenteret i divisionsturneringens  Skakligaen under navnet Køge Skakklub 1.

Du kan læse meget mere om holdet under menupunktet 1. holdet