UTROLIG SKAK-DAG på HERFØLGE BIBLIOTEK

– NY KLUB STARTER NU!

Tænk at et spil med så mange hundrede år på bagen stadig kan fascinere mennesket i alle aldre! I dag var huset fuld af entusiastiske brætspillere mellem 7 og 80 år. Wauw! 😍

…og kunne du ikke i dag, så starter vi en torsdagsklub sammen med Køge Skakklub.

Giv lyd hvis du vil være med! Lars.k.rasmussen@koege.dk

SÅDAN GIK DAGEN…

Update kl 13.35 Showkampen mellem stormester Carsten Høi og klubmester Paulius Meskenas er i gang og stemningen er intens! Og folk er helt stille og dybt koncentrerede. Vi er godt 50 på biblioteket lige nu og sjældent har her været så stille 😍 (update: Paulius vandt for første gange nogensinde over Carsten! Ham kan man roligt følge. Danmarks næste stormester?)

Update kl 14.30. Simultanskak kører stadig og hele biblioteket summer af hjerneaktivitet. Det er meget fascinerende. Nu 17 interesserede i klub – keep them coming! Alle aldre er velkomne!

Update kl 15.45 De spiller stadig! Stormesteren har nu vandret rundt imellem 20 brætter i 2 timer! Stemningen er så fed, vi har en klub og snart er det weekend 😎

…16.25 …og stormester Carsten Høi trak sig efter et 2 timer langt part sejrrigt ud af den sidste duel, som kastede et par flasker rødvin af sig.

Det har været en helt vild dag….nu er klokken 17.25 og jeg er endelig på vej hjem.

Glæder mig til skakklub på Herfølge Bibliotek!

Tak for at du læste med og god weekend til dig også 😉