Rasmus Emil Ryder Tønnesen kombinerer

Runderapport – 3. runde i klubmesterskabet 2016/2017

Aftenens højdepunkt i Det åbne Køgemesterskab stod Rasmus Emil Ryder Tønnesen for, da han mod noget stærkere modstander kombinerer sig til en flot gevinst.

Det var Michael Vesterskov, der måtte lægge ryg til fornem prygl. Rasmus ofrer et tårn på løber (Lc4), for at fjerne dækningen på f3. Da Michael slår tårnet, giver Rasmus en skak på f3, der tvinger Michael til at sætte sit ene tårn imellem, hvorefter det andet tårn bliver udækket. Se billedet.IMG 2190

Vesterskov Tønnesen

Henrik Smidt-Nielsen fortsatte sit fine spil i 3. runde. Denne gang mod Jacob Kaaber, der efter at være kommet for sent også kom dårligt ud af åbningen. Et par svage træk kostede dog Henrik hele pointet, da han blev snydt i slutsspillet.

Bjarne Andersen havde Kasper Henriksen i knæ, men et slapt træk gav Kasper så tilpas mange ressourcer i stillingen, at han kunne forsvare sig. Partiet endte remis. Kasper kunne ellers vise, at Bjarne havde nogle gode muligheder i slutstillingen.

Hele rundens resultater kan ses herunder, og den aktuelle stilling kan ses under “aktuel turnering i Køge Skakklub“.

runde 3 klubmesterskab 2016 2017