Nyheder fra skakklubben

Sommerferien er ved at være slut, arbejdet kalder, skolerne åbner igen.

Et signal om at skaksæsonen igen skal igang.
Således åbner vi klubben allerede på tirsdag den 15. August, hvor vi skal have rystet rusten af os og igang igen.

Juniorerne træner igen fra kl. 17.00 og resten af medlemmerne mødes kl. 19.00 hvor der over skakspillet kan drøftes den kommende sæson.

Byturneringen
Starter 22. August og her er lejlighed til at få prøvet kræfter med sine evner med skakbrikkerne også forældre her kan være med, da man ikke skal være medlem. Turneringen spilles over 5 tirsdage i 6-mands alle mod alle grupper. Vi ser gerne vores juniorer deltager i turneringen.

Hurtigskakmesterskabet

Turneringen er et nyt mesterskab som spilles som et af efterårets event. Yderligere detaljer vil blive annonceret.

Juniorarbejdet

Efterårets juniortræning vil tage udgangspunkt i forberedelse til Ungdoms DM der vil finde sted i  Odense i perioden 3-5 november
Der vil være fokus på træning – turnering – analyse – notation.

Holdskak

Vi stiller med et Ligahold, der ændre navn til Chess Team Køge for den kommende sæson. Der er ændret lidt i spillerstaben og kommer to nye svenske spillere til staben og vi har måtte sige farvel til andre.

Mesterrækken
Bestyrelsen besluttede i aftes, at vi kun vil stillede eet Mesterhold, selvom vi er kvalificeret med to.
Det skyldes at flere af vores stærke medlemmer ikke ønsker at spille.

De spillere som har meldt sig og som spiller på holdet har forpligtiget sig til at spille på de udvalgte datoer. Der vil blive udsendt en oversigt, hvor spillerne bekræfter endeligt at de spiller på de datoer holdet skal spille.

Det øvrige hold vil blive tilmeldt til A-B rækker, der spiller hverdags kampe.
Et skema med oversigt over spiĺledatowr og spillesteder vil blive sendt ud og den enkelte skal bekræfte hvilke datoer han/hun kan spille. Efterfølgende vil der bliver udsendt en oversigt over hvem der spiller hvornår.

Her er det at de ældre juniorer bør bære med.

Alt dette for at hindre en gentagelse af sidste års manglende spillere når holdene spillede.

Bestyrelsen besluttede at vores weekend EMT  i april/maj skal ændre navn til Erik Carlsens Mindeturnering. Der er kontakt til Børnecancerfonden med henblik på at turneri gen samtidig kan blive et indsamlings event til dette gode formål.

Erik Carlsen bisættes fra Boholte kirke på fredag kl.12.00

Alle medlemmer opfordres til at spille med i klubbens egne turneringer og  ønskes en rigtig god skaksæson.

Der er lukket for kommentarer.