Køge spillere viste kampskak ved Weekendens Ungdoms DM I Odense

6 Køge spillere viste kampskak ved Weekendens Ungdoms DM I Odense.

To spillere var til det sidste med i topkampe om medaljer.

Paulius Meškėnas måtte i U19, 3. Runde kapitulere overfor den senere DMer Mikkel Løftgaard.

Men trods nederlaget hentede Paulius sølvmedaljen hjem og kvalificerede sig til Nordisk Mesterskab i Finland til februar.

DR-TVs dramaafdeling kunne lære noget af Anna Sofie Li, der i U14 gruppen lå i fører position indtil sidste runde, hvor en sejr ville sikre hende en sølvmedalje.

Under partier mod Vuc Balslev stod der længe lige, men fik lige pludselig en gave af modstanderen og stod klart til gevinst.

I tidsnød var beregningerne dog ikke helt korrekte og Anna Sofie, måtte kapitulere.

En sejr havde sendt hende en tur til Finland.

Mest beundringsværdigt er det dog at hun med sit kølige overblik kan slå de fleste elitedrenge.

De 2 andre i U14 Alexander Storm Nymark og Tor Birk Hansen spillede over forventet og hentede henholdsvis 113 og 34 ratingpoint til styrkelisten. Især Alexanders sidste parti, hvor han var klart bagud med flere bønder og en springer tydede ikke på nogen gevinst. Men med korrekt spil kombineret med tålmodighed sluttede turn eringens sidste parti efter 3,5 timer med sejr til Alexander

Nicolaj Li i U16 startede med “lang rokade” med 3 stk nuller i de første 3 runder og sluttede med 2 flotte sejre. Er stort talent der kæmper godt på brættet.

I U08 var klubben repræsenterer af Pontus Bork Petersen der med sit smittende humør ind imellem charmerende sig til en sejr. Ikke mindre end 2 skomager matter løb modstanderne ind og den ene endda en kombination, hvor pontus fristede med et gratis tårn, hvilket var mere interessant end at holde øje med modstanderens brikker og pontus kunne sætte mat.

Generelt spillede alle i U08 alt for hurtigt og turneringslederen lokkede med is til alle, hvis alle havde mindre tid til slut end da de startede. Det lykkedes aldrig. Til slut fik de alligevel is,n.

Således sluttede en spændende weekend, der gav samlet 169 rating til Køges ungdom.

Tillykke til Paulius med sølvmedaljen