Køge Skakklub er en af landets største skakklubber, og den er i øjeblikket i kæmpe udvikling, med engagement i såvel ungdomsskak som eliteskak.

Klubben har således etableret Køge Skakskole, som er en underafdeling af Køge Skakklub. Den har gennem en del år forsøgt at involvere byens skoler i skak, et arbejde der nu ser ud til at bære frugt, idet skoleforvaltningen har fået øjnene op for skakkens betydning i undervisningen.

Sideløbende satser klubben også på eliten. Et samarbejde med Xtracon A/S og Køge Kommune har nu betydet, at klubben kan bryste sig af at have et af landet stærkeste skakhold. Det er således også klubbens mål, at den skal ligge helt i top i dansk skak igennem mange år. Skakskolen skulle helst være med til at udvikle så stærke skakspillere, at de på sigt kan blive en del af eliteholdet.

Skakskolens åbningstider:
Tirsdage: kl. 17.00 – 18.30 (almindelig træning)

Skakklubbens åbningstider:
Tirsdage: kl. 19.00 – 24.00 (turneringsskak)

Adresse:
Auditoriet på Køge Private Realskole
ØlbyCenter 8
1. sal – Auditoriet
4600 Køge

Vor lokaler ligger i det såkaldte ØlbyCenter. Lige ved siden af Netto.
50 meter fra Ølby S-tog Station og 25 meter fra busholdeplads!